lørdag 28. august 2010

Ubeskrivelig godt med Helg!

En fri helg, er ubeskrivelig godt. Når jeg nå jobber 100 %, er det ingenting som kommer til å være så godt som frihelgene mine. Å jobbe turnus er faktisk "DRID" Jeg jobber opp til 2-3 kvelder i uken, og noen ganger føler jeg at jeg ikke har noe liv. Men jeg har selv valgt dette yrket, så jeg har kun meg selv å takke. Og nå må jeg slutte å vær negativ. Jeg er av og til litt for flink til å være negativ.

But but, its not only only!!

Jeg fant forressten Oreokjeksene i en spar butikk. Måtte helt til Varhaug. Først gikk jeg inn på mega, men ingen oreo der, også gikk jeg til spar. Der var de på rekke og rad:D Takk for spar!

Jeg bare skryter litt av meg selv, og sier at kaken ble veldig god. Men det er farlig å ha en slik god kake i hus. Det resulterer i at jeg spiser meg mett på kake iplassen for noe annet.

Her er oppskriften jeg brukte:

Oreokake - oppskrift

Ingredienser
Ca. 450 g Oreo Cookies
100 g smeltet smør
2 pk Tine kremost naturell
2,5 dl melis
3,5 dl piska krem
2,5 spiseskjeer sukker
1 pose sjokolademousse
3 dl melk til moussen
Tilberedning

1/4 del av oreokjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldres
Smelt smør, og hell det over kjekssmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.
Miks kremosten med melis med en miksmaster så det blir en luftig og kremete masse. Bland krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kjeksbitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.
Lag sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med fløte, men det er valgfritt! Rør inn de siste kjeksbitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus.
La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar