fredag 20. august 2010

Hva ville du ha svart, dersom noen spurte deg, om hvorfor du er kristen?

Jeg var på en fest, hos ei vennine som hadde bursdag. En gutt kom bort å snakket med meg, og lurte på hvorfor ikke jeg drakk. Jeg sa at jeg var kristen, og mente ikke det var rett. Da begynte han å spørre meg om alt mulig, som jeg skulle så ønske at jeg hadde gode svar på.
Han spurte meg om hvorfor jeg var kristen, sex før ekteskap, homofil, himmelen og helvete, og alt mulig. Jeg følte meg rett og slett litt dum, fordi jeg hadde ikke svar på alt det han lurte på. Han var veldig nysgjerrig, og det var tydelig at han hadde grunnet litt på denne kristendommen.

Jeg skulle ønske jeg hadde lært litt mer om hva man skal svare i slike situasjoner. Jeg er så redd for at det skal komme ut feil, og at de skal tro at jeg dømmer de osv.
Jeg fikk hvertfall vitnet litt, og det er ikke ofte den sjangsen byr seg, på en sjenert jente som meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar